Back in town..

Jao, då har man hunnit med en week-end i stora staden Göteborg! Skoj att träffa Jessica o Olof igen. När vi väl träffas känns det inte som det var 1 år sen jag träffa Olof o mer än 2 år sen man såg Jessica.

Fredagen hade inga stora planer, ganska skönt då vi var ganska sega. En god lasagne, en trevlig promenad nere vid vattnet o en massa gamla minnen-snack. Efter en skapligt tidig sänggång var det bara att hitta rätta ställningen på den otroligt sköna luftmadrassen, som Jessica varit så snäll o blåst upp utan pump hehe. Så hemsk var det inte om man låg still :)

Lördagen var det en del inplanerat, men samtidgt så hade vi inga krav o måste. En av sakerna jag verkligen gillar under våra träffar, vi strosar o går lite dit vi känner för. Var en härlig dag för de, solen låg på ibland, vinden svalkade ibland o sådär lagom höst! Vi tog båten till Rosenlund o gick sedan igenom Haga. Fint område med kullersten o hus i äldre stil. Sen fortsatte vi ner mot avenyn o centrum. Lunch! Jag fick nog ett nytt favoritställe, iaf i Gbg, Andrum. Ett vegetariskt ställe nära Norstan, tips!! Efter lite mer strosande, o yoghurtglass. Hihi som jag inte tjatat om alls ;) åkte vi tillbaka till Jessica. Nu var det dags för nostalgi i sitt esse, Karelska piroger med äggsmör. Sååååååå gott! Olof hade inte ätit de sedan vi var i Finland för fem år sedan o bestämde oss för att äta det, jag har ju ätit de en del men just med äggsmör är speciellt...

Kvällen var dags för lite fest. Efter en del lyckade kortspel och skumma berättelser om Jesus, Persson, Zlatan utan kulor o getter så bar det av in till stan. Stickys! En grymt ställe, tre dansgolv med tre olika musikstilar hårdrock, pop o RnB tror jag man kan säga. I liked them all! Dans o en del dansa bort människor senare så var de McDo o buss hem som gällde. Sov så gott! hehe

Fast vakna skapligt tidigt o tog en kall dusch. Satte mig o läste Undran inför samhället av Asplund medan de andra vakan till. Skuuumt val av bakfylleläsning :D Efter frukost o hejdå-kramar så åkte jag o Olof mot Jönköping. Trevlig överraskning att få skjuts dit. Sen fick jag vänta lite på bussar, men fick lite telefonsällskap av mamma o Karl så det gick snabbt. Sen kom då bekymmret, inte somna på bussen o åka förbi Linköping. Halvsomna många många gånger, en gång tror jag tom jag hann somna ganska mycket. Vakna med ett ryck o ganska högt andetag o bestämde mig för att ne nu fick de vara nog, vakenhet var de som gällde :D

Borta bra (o denna gång riktigt bra!) men hemma bäst... Väl hemma i Lkpg s gick jag förbi mamma, där fick jag fisk det var mums! Sen var jag väligt glad att jag sa nej till jobbet. Skönt med en soffkväll och en del telefon. En rolig överraskning, Sanna kommer to town nästa helg!!! Jippi:)

Ne, nu blir de nog nyponsoppa o mandelbeskvier. Hanna ditt fel ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Det kanske bara jag i hela världen som inte vet vad äggsmör är för nåt. Tell me!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback