Många dagar, många händelser...

Vem tog denna vecka ifrån mig? Eller vardagarna iaf.. swisch så var det helg igen. Iofs är helgerna något av en favorit these days så jag klagar inte. Full rulle har de varit kan jag dock säga.

Onsdagen spenderades med att höra lite roliga historier om andra bk-arbetares dag i dimman hihi. Själv gick jag till NH o hade lite uppsatssnack, sen över till BK för lite fixitrixi... Kom hem för att plugga lite, gå o lägga mig tidigt o bara ta det lite lugnt. Hm det där med att plugga gick inte speciellt bra, gå o lägga sig gick däremot väldigt bra. Somnade på soffan vid fem ungefär och vaknade tre timmar senare. Efter ytterligare ett par timmar i en sömndimma ( så jag körde också lite dimma denna dag, dock en lite annan dimma än den de flesta andra i min bekantskapskretsa tillhörde :P), så gick jag runt midnatt o la mig. Med vetskapen om att jag skulle gå upp fyra (!!!) timmar senare.

Efter lite sömn så gick jag då upp där vid fyra. låg kvar några minuter innan uppstigandet o lyssnade på ett par killar utanför mit fönster som var på väg hem från krogen. Blev hämtat strax efter halv fem o av till bussen bar de. Bussen mot Ullared. Japp torsdagen var dagen då Hanna, Anne o jag skulle ut på tantresa. För som jag redan antagit innan så var de flesta på bussen kvinnor i typ 40-50 års åldern. Vårt sällskap var väl bland de yngsta kändes de som, förutom några barn då. Bussresan var seg såklart, men lite medpassagerars förtjusande historier om barnen, släktingar, Ullaredsresor and so on. Vissa är ju unbelieveble kan man ju sammanfatta de hela...

Själva Ullared var skoj. Vi strosa o hitta allt en del roliga saker. Men jag var låååååångt ifrån en av storköparna där inne. Att vissa kan handla så mycket, jag säger då de:) Hela vår buss (med släp) var fylld med svarta sopsäcker där alla lagt sina inköp. Lyckad dag kan man sammanfatta denna dag. Inte något jag vill göra flera gånger vare år, men då o då tycker jag det kan vara en rolig grej.

Väl hemma kändes de som klockan snarare var runt midnatt än nio. Kändes som man ville gå o lägga sig på en gång. (Ja Hanna jag var trött, trots att jag lyckades somna lite på bussen *fniss*). Men icke, pluggeri för hela slanten. Dock klarade inte mina ögon de speciellt länge så klockan elva somna jag som en stock.

Sovmorgon idag? Nejdå, självklart inte :) Uppe vid sju för att hinna plugga lite innan ett grupprum på campus skulle intas för uppsatsarbete. Efter några timmar där så belönade jag mig själv med en stor ChaiLatte innan jag träffa Karl. Fick en puss så lite piggare blev jag :) o det behövde jag kan jag säga!

Vi drog till veterinären med Eddie för hans årliga vacination. Han tyckte de var jätteskoj där o gick runt o nosa på allt o ville verkligen inte åka hem, han hade ju inte undersökt, och hårat ner, allt ännu. Men hem fick de bli, för jag o Karl skulle ut till Tornby.

Blev ett par inköp, bland annat en väldigt fin matta :P O en ny dammsugarslang så snart ska jag dammsuga o byta till min nya matta. Annars ska kvällen tillbringas i min soffa under en filt. Det är helg o det ska jag ta tillvara på o softa järnet.

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback