Blir så arg på vissa saker..

Idag har jag vid två tillfällen blivit upprörd. Första gången var när jag cyklade till mamma o cyklade förbi en massa urrivna blommor som låg över hela gatan.. Nu vet jag ju inte sanningen, men jag tror nog det är några som förstört något blomsterarrangemang nånstans i stan. Sånt gör mig arg! Varför göra en sån grej? Man förstör ju bara, förstår att folk tröttnar på att vilja göra staden fin när det bara vandalieras iaf..

Andra gången jag blev upprörd var när en advokat på tv skulle komma med nån sorts förklaring/ursäkt varför den sk 26-åringen dödade sin styvdotter. Han har sökt hjälp tidigare för sitt beteende, men va fan det är väl ingen ursäkt. Ingen som tvingat i honom pillrerna o alkoholen tror jag, utan dessa tog han helt på eget intiativ. O att inte minnas är bara fegt, finns ingen ursäkt för att ha dödat en annan människa! Helt oskyldigt barn till på köpet.. Sådär, nu har jag fått ur mig två upprördheter.

Annars så satt jag o ägna förmiddagen åt Mp:s kongress, lite skoj faktiskt. De hade lite humor haha. Sen drog jag hem till mamma, klart jag glömde mors dagpresenten hemma haha. Skulle hjälpt henne tvätta fönster, men när jag kom dit så bestämde mamma att vi skulle skita de idag, var ju F1 på tv, mycket roligare.. Tyvärr gick ju min favvos motor upp i rök, as usual känns de som.. Men men, jag drog o träna med Naman istället.  Gick hem till mamma o käka sen, makaronipudding. Såååå gott, o sen rabarberkaka till efterrätt. Utmärkt måltid!

Hehe frågade min mamma varför hon aldrig gjort ål o fläsklägg, då bara garva hon o undra varför jag skulle viljat ha de. Är ju inte ens gott.. Tyckte hon att hade jag velat prova de hade jag kunnat testa de på finlandsbåtens buffé. Får väl se om jag vågar göra de nu när vi åker om två veckor, wiie skoj! Inte äta ål, men åka båt...

Nej nu ska jag fortsätta kolla på den verklighetsbaserade filmen på femman, hm kommer nog bli upprörd igen. Varför kan inte folk bara behandla personer som de själva vill bli behandlade? Våld löser inget..

Sötnos, be nice to me :) ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

Kimi är ju inget vidare på F1, bättre med Alonso. Han är ju mkt snyggare me.. =) Han kommer vinna rubbet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback