The cruise-fact!

Jaha ska jag berätta lite om helgen då...

Som sagt, hur bra som helst!

Lördagen: Efter en seg o lite vinglig busstur upp till Sthlm så såg vi båten. Ganska häftigt egentligen att så stora fartyg kan flyta. När vi skulle checka in lyckades Anne o jag med tricket att hamna i den kön som tog längst tid. O det var inte några minuter, Jimmy kom fram två ggr för att undra vad vi egentligen höll på med. Allt var i sin ordning med vår bokning, men det fanns en sak vi inte tänkt på. Pga att vi hade olika bokningar så hamna vi ju inte vid samma bord vid bufféen. De sa att borden var nära varandra, men är det där nära så bor jag granne med resecentrum eller nåt :)

Bufféen var inte dålig, trots att jag inte lyckades luska fram nån ål ;) Men panacottan var ju himmelsk, o ceasarsalladen o potatisen o kyckligen o ja ni fattar :) Så efter den var vi ett gäng bollar som gick mot hytterna istället haha..

Kvällen fortsatte med ett antal groggar i hytterna, innan det bar av till mer offentliga platser. Var mindre folk än vad jag räknat med... Men mycket skoj! Men usch vad absinte är äckligt, vem fick egentligen den dumma idén att alla skulle ta sig en sån? Fast ni andra mesa ju, jag var den enda som svepte hela :D

Efter att folk fått i sig lite drinkar, måste säga att jag hängde inte alls med i tempot... Kom på efteråt att jag druckit väldigt få, så drog vi upp till discot. Blev en del dans... Fick en jobbig "kofta" efter mig, som alla andra var sååå imponerade av, not me :)

Natten avslutades med en del däckhäng, så underbart fint det var med solens uppgång.. Tidigare under natten hade Hanna o jag stått o kollat på månen, finns en fin bild på mig o månen. Eller månen var iaf fin :P

Blev lite "efterfest" i vår hytt, alla var sega så vi låg mest o snacka... Sovplatserna förändrades ju lite haha... men gott de sov vi nog alla:)

Söndagen: Vaknade av knackningar på dörren, fast vi låg kvar i sängarna... Låg väl o snackade ett par timmar innan en av de andra hytterna ringer o undrar om vi ska käka nåt snart. Var verkligen skönt att inte stressa på morgonen utan först ligga o dra sig o sedan ta en dusch o sånt. Gick upp till caféet, gilla stället kunde man välja styck saker, så alla hitta nåt till brunch. Även här, så skönt att sitta o snacka o inte känna nån stress:)

Vi delade upp oss hela tiden men hade lite hålltider då vi byte lekkamrater typ hehe. Jag lekte ju reseledare o höll koll på program o hela flocken, tror jag lyckades ganska bra o ingen klaga på mig iaf :)
Aa visst ja, vi gick till baren o beställde en drink (alla tog alkoholfria, undrar varför haha) för att få vara med i en tävling. O gissa vem som fick gå upp, jo Lina P! Va skoj! Hon var jätteduktig, men publiken lura henne lite... (Var som Vem vill bli miljonär..)

Sen åt vi, de flesta tog hamburgare, men jag tog en Ceasarsallad.. Underbar! (hehe ne jag är inte ceasarsallad-fan :P) Sen vart de lite taxfree o solning på däck. Hehe ganska intressant när man satt där, för många låg o sola o man fick se saker som man inte var så sugen på!!

Dagen gick snabbt måste jag säga, annars kan dagen efter vara lite seg...
Bussen hem var dock väääldigt seg!

Har säkert glömt miljoner saker som hände, men skoj det var de!!!!
I september blir det en ny, häng på:)

Nästa gång tycker jag du ska vara med :P

Kommentarer
Postat av: Språkpolisen

Buffén heter det, inte buffet, dessutom var i sin ordning ej i sin order=)

2006-06-13 @ 09:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback