Dagen K som Hanna sa...

Då var man uppe då :)

Vaknade vi åtta o kände att jag var redo för en ny dag, gick ner till tvättstugan. Egentligen inte för att jag hade något behov av de kläder jag tvättar utan mest för att det är skönare att ha kläderna rena än smutsiga. Känns som jag har dagen under kontroll, fick ju fnatt inatt o ställde mig o diska o städa en del. Så egentligen är det bara att jag ska ta en sväng med dammsugaren o byta lakan som står på agendan idag.

Ja o göra mig själv fin då, hm kanske tar längre tid än vad mna tror ;) Måla tånaglarna nyss. Insåg att bubbelgumsrosa naglar kanske inte är så snyggt, så det blev röda istället. Mycket fint!

Jag tror jag är en samlare. Fast sen får jag ryck o då slänger jag en massa saker, men först kan jag inte de. Tror att jag måste få ett ryck snart o slänga en del skit. De som är bra när man flyttar, man slänger en hel del. Hm så antingen får jag ryck eller så flyttar jag :)

Jag blir lite rädd för mig själv ibland när jag har för mycket tid o inte gör en massa saker i sista minuten, som nu... Får lite åldersnoja o börjar fundera på om jag börjar bli gammal. Säg att de inte är så! Alltså jag har verkligen inga problem med min ålder. Mera att jag trodde inte man förändrades så mycket bara för att man blir äldre. Så jag börjar se mig själv om ett par år med jeans så höga att rumpan får en grotsk form, toppen instoppad i byxorna så att kroppsformen blir ännu lustigare, att man när man är ute o shoppar letar efter toppar att ha under kavajen..

Nej ner i tvättstugan o lägga saker i tumlaren. Ska bara ta på mig nåt, vet inte om man kan bli tagen för förargelseväckande beteende om man går omkring i handduk i trapphus. Vore lite jobbigt o ringa resten av gänget o säga att jag inte kan följa med pga att jag blivit tagen av farbror polisen.

Jahapps har man varit där nere också, kanske ska leta fram min kjol jag ska ha på mig idag... Tror den ligger i garderoben. Hm ett projekt jag gärna skulle ta tag i nu, men det kanske inte är så smart o börja rensa den nu.. Varför blir man alltid sugen på sådana projekt när man inte har tid? Varför vill man inte börja städa ur en garderob en tisdag dag när man inte gör nåt annat vettigt? Jag tror de har o göra med att då vet man i bakhuveudet att tiden inte finns, o man inte kommer göra de :D

Jo kommer nog sakna dig litegrann, vill du följa med i min resväska ;) Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback