Ännu en dag i min smak!

Känner redan nu att mitt beslut av sommaren var så rätt. Älskar känslan att få kunna göra vad jag vill under dagen. För när man jobbar skift finns inte den känslan, du är bunden av dina jobbtider. Eftersom de är skift måste du räkna ut vilka dagar du är ledig, eller vilka kvällar.. Dessa kvällar eller helger fylls då ganska snabbt för att du ska hinna ha något socialt liv utanför jobbet, det känns lite som man lever jobbet när man kör skift. Känns som du tänker inte när jag jobbar jag, utan när är jag ledig. Nu känns de istället så som de måste kännas att ha riktig semester :)

Dagen gick i sommaren tecken även denna. Var nere på gymmet med mamma, först kändes de lite dum att gå inomhus, men eftersom solen höll sig bakom lite moln större delen av dagen så kändes de okej att svettas lite inomhus :) Följde med mamma hem sedan på lite mat, fisk mums.

Kvällen var det åter dags för traditionella vinkvällen. Dock i liten annan utforming. Vinet byttes ut till alkoholfri cider o hemmets trygga vrå mot lite filtar nere vid ån. Picknick, me like! Denna sommar kommer de bli flera om jag får råda..

Ny vecka imorrn..
Måndag: Föreläsning o sedan sitta kvar lite o fixa med grupparbetet . Åka ut till Tornby med Lina imorrn, kolla på skor :P Ev kommer Hanna med också, fast avslöja inte för Tommy att vi ska kolla på skor för då får han damp på Hanna hihi...
Tisdag. Föreläsning. O kvällen ska det kollas på fotboll :P
Onsdag: Föreläsning, sista :P O på kvällen blir det stadsvandring...
Resten har jag ingen koll på, midsommar o sånt. Men jag tror jag ska bojkotta de faktiskt! Orkar inte...
Japp där fick ni en föraning av min vecka, gillar den. Finns mkt tid för spontana träffar!

Jag vet att jag har skumma föreställningar för mig såsom att:

* Ekorrar är folkilskna
* Huggormar förföljer mig
o så vidare.. Hihi skulle inte förvånna mig om jag dök upp på tjuvlyssnat.se endera dagen...

Men en sak som folk tyckte var en skum grej tror jag faktiskt stämmer o det är varför majskyckling heter som den gör...

Miss joo ju! ♥

PS Sitter o kollar på filmen på 5an, va ju inte så bra.. Blir så arg på vissa saker. Okänsliga jävlar! Vet att det är en film, men jag tror inte det är taget ur tomma intet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback