Jag såg min mormor :)

Att vakna av sig själv o känna sig utvilad är en härlig känsla. Så var det idag. vaknade iofs bara 10 minuter innan alarmet gick på nanana känner en bot.. trala.. tudilu.. som heter Anna naananaa..

Söndag idag, fast jag måste tänka efter innan vad det egentligen är för dag, för att inte tala om datum.. Vilken vecka det är nog klurigast. Men så ska de väl vara när man har lite semester? Dagarna ska flyta ihop o man ska bara ta dem som de kommer?!

Ska bara ta det lugnt idag, sprungit runt lite för mycket de senaste dagarna o knappt varit hemma alls. Mycket hem o andas lite o sen iväg på nya äventyr. Ska försöka ta tag i städningen alltså, för jag gilar verkligen inte min stökiga lägenhet just nu. Mår så mycket bättre när den är städad! Så Linda snälla, ta tag i det!

Låg kvar i sängen o läste länge, Egogirl. ganska intressant men har väl läst bättre. Plötsligt ringer mamma o undrar om jag kollat på länken hon skickade mig. Är en länk till ädelstensmässan som just nu pågår i Ylämaa (denbyn min mormor bor i o där jag tillbringade mycket av mina somrar som barn). Ne de hade jag ju glömt, men just nu var tydligen mormor där o man såg henne. Så jag fick stiga upp o logga in, o visst såg jag mormor hehe.. Min söta mormor, ska bli skoj att träffa henne snart! Får väl svälta mig lite innan för där ska man ju äta så man storknar! O när jag äter hälften av gångerna som det egentligen erbjuds så blir ju mormor orolig o tycker att jag äter så lite :D Måste bara påpeka att denna mässa är väldigt känd, tror det är den största i den branchen i Finland. Ylämaa är en känd by just för ädelstenarna som kommer därifrån, spektrolit är en fin sten. Fast för mig är de vardag, sett den sen jag var liten...

Planerna idag då... STÄDA! Sen ska jag gå ner på stan o köpa onyttig mat. Inte bestämt mig än för vilken, men mumsa det ska jag. Skulle va skoj att hyra film, men tror inte jag hinner lämna tillbaka den imorgon, så det får vara. Får kolla vad tvn erbjuder istället :) Ska väl försöka hinna hem t mamma också, har lite kläd där o sen måste jag låna hörlurar, mina har gått av. O jag med mitt dåliga minne glömde ju köpa nya i fredags. Kan va skönt att ha om jag tröttnar på en bil full av grabbar imorrn :D Karl berätta att Naman har tydligen planerat vår dag i minuter, typ 8.00 Hämta Naman, 8.10 Hämta Linda o så vidare.. Hm undra vilka tider jag får gå på toa o äta typ :D Ska vädret bli fint imorrn förresten?

Ne dags att ta tag i nåt, är hungrig..

Du växer för var dag.. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback