In the countryyyyy...

I survived! O skoj var de..

Blev upphämtad av Hanna i Mjölby o vår lantistur börjar nästan perfekt med att vi stöter på en äkta Tranåsraggare. Efter lite häng i köpcentrumet bar de av till nästa "byhåla" ;), Boxholm. Riktigt fin kyrka måste jag säga!!

Sen åkte vi hem till Hannas föräldrar, mycket trevliga personer måste jag säga. O vilka bullar Hannas pappa gör, sååå goda. O den turen man hade o komma till nybakade, mums mums mums säger jag bara. Stort hus med många djur, vilka godingar Tova o Flisan var då, fick man kela en del :) Sen var det dags för nästa äventyr, rida. Hm eller iaf sitta på en häst o gå lite. Läskigt men jag gjorde de! (kommer bildbevis tom tror jag :P)

Kvällen tillbringades i Vadstena. Först med lite promenad. Riktigt dåligt att de är så få tillfällen man kan kolla in Hospitalmuséet o Mårten Skinnares hus. Ville ju så gärna gå in där! Teaterna, Köpmannen i Venedig av Shakespeare, var fin. Lite lång, men fina kläder o mysig stämning. Duktig ensemble.

Dagen började ganska tidigt, var ju dags o gå ut o skogen med hundarna. Inget dumt sätt att börja dagen! Efter lite frukost bar det av på roadtrip. Vi började i Ödeshög där jag fick höra skvallret hehe. Hästholmen var riktigt mysigt, fika nere vid hamnen inte så dumt. Sen åkte vi mot Omberg, en liten skogspromenad vid Stocklycke, kolla utsikten vid Västra väggar o glass i Borghamn. Alvastra klosterruin hann vi också med, förstår att många väljer o gifta sig där, är verkligen härligt! Vi avsluta roadtripen med Heda kyrka och Rökstenen. Finns så mycket spännande att kolla på, känns så vi hann med mycket men att det finns en del kvar... Jag gillar verkligen gamla byggnader såsom kyrkor o slott!

Efter lite mat hemma hos Hannas föräldrar, verkligen jättegulliga o tänkte vad jag kan o inte kan äta... så bar de av hemåt. Utmärkt trip men gosh vad trött jag var när jag kom hem, för mkt frisk luft ;) Men tog en tupplur så nu är man återställd igen. Men blir en soft kväll men lite tv o bok tror jag :) För imorrn är en ny dag..

Så, saknat mig? ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback