Akta er för moroten säger jag bara!

Vatten, vatten o åter vatten.. I massor över golvet i köket! När jag kommer till jobbet står Lollo i full färd o skrapar ner vatten i brunnarna. Hm det var mycket vatten. Jag inser snabbt att det är ju stopp i alla brunnar så jag ringer lite. Känns skumt att ringa nånstans o få svaret  Hej det är SOS Alarm. Känns mer som jag ska svara att jag blivit påkörd än att jag står i en massa vatten :D

Kom en väldigt trevlig kille, som iofs inte kunde göra så mycket, o kolla lite. Han var nere i källaren o fixa o tryckte lite med vaktmästaren o vi trodde det var löst, men ett par timmar senare så bara väller de upp vatten ur alla brunnar igen. Bara att börja moppa igen:) Vi har ju fått en ganska ny moppmaskin, så den körde jag runt på. Det var skoj, fast Sandra fråga efter ett tag om jag hade körkort. Nej nej tyckte jag, o det var bra för annars hade de kommit o tagit den ifrån mig nu. Sandra höll med :D För maskinen var svårstyrd, det säger jag bara. Så det lät väl lite brak o bonk ibland när jag körde in i grejer...

Annars flöt dagen på fint, lugnt som bara den. Så det var ju bra att de hände nåt, avloppet, som fick lite piff på dagen!

Moomin blev de bra såhär? Skrattar du? ;)

Jag är väldigt sugen på vaniljkräm! Men det fick bli en kopp te...

Hehe you owe me! ♥

PS Ingen har väl missat den otroligt heta nyheten i gårdagens aftonbladet tror jag det var. Satt o läste den på min rast idag. Handlade om en man som tjafsade med sin fru. De började bråka o han höjer en morot mot henne. Ops, han råkade tydligen komma lite nära ögat, så de sluta med att han stack ut ögat på sin fru med denna hemska morot. Trots operation så lyckades man inte rädda fruns öga. Glöm aldrig bort denna hemska historia när ni står där med en morot i handen!

Kommentarer
Postat av: Moomin

hehe.. jepp, det funkade!

2006-07-23 @ 16:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback