Såhär får man till småländskan!

Ensam hemma igen...

Träffade Anne o Johan nere vid Ming vid sju. Eller vi skulle träffats sju, jag var där typ 9 över men då hade de inte kommit än. De kom väl 13 över eller nåt o då fick jag frågan av Johan vem som tagit över min kropp för 13 över är de sällan jag kommit när jag ska träffa nån :D

Vi beställde tre olika saker så vi dela på allt, nåt starkt med oxfilé, friterad kyckling o nudlar. Riktigt gott o mätt vart man. Hehe när vi stod o beställde så han olika i personalen fråga oss ungefär 5-6 ggr om vi ville beställa.. O vi satt väl o fundera i 10-15 minuter typ...

När vi kom hem satt vi o mumsa framför På spåret.. Va inte riktigt om jag tyckte städerna va så roliga, intressantaste va nog att höra Nirvana i nån jazzversion tror jag.. Sen skulle vi kolla på Amadeus, men blev lite på halvt. Vi fastna o kolla dialekter på
www.svt.se o Dialektmysterier. En del saker garva man ganska länge åt. Jag digga Johans kommentar om hur man fåt till småländska "Man ska alltså låta lite kåt...". Småländskan är ju den dialekt alla har svårast med när vi spelar Värsta språket.

Anne o Johann gick för nån halvtimme sen, jag kolla på klockan o insåg att den "bara" var 12.. Hm ska jag tolka de som att jag har en fucked up dygnsrytm?

Ibland måste folk vara själva, men jag kan inte sluta oroa mig... O ja, jag finns fortfarande här!

Jag vet iaf va jag vill ha inatt :P  Va ett tag sen, va säger du...?!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback