Vänskap vs förhållande

Hej!

Nattens blogginlägg kommer handla om pojkvänner o vänskap. Är det som denna kväll gått ut på...

Gick ju då hem till Sanna o Alex, även Alex bästa kompis var där (hälsa på från Gbg). Kvällen började bra med att de andra tre skulle välja kläder o sminka sig. Eftersom jag redan var klar så slog jag mig ner i soffan med lite dricka o en lekfull Doris. Riktigt skoj kväll till en början vi snacka o drack...
Helt plötsligt mådde Alex kompis dåligt, tror bara det var en undanflykt. Hon hade nämligen ringt sin pojkvän (bor i lkpg o går i S o A's klass). Hon ville åka dit, men Alex ville ha med henne ut.. Efter mycket tjafs så valde hon pojkvän framför vänner. Tycker det är mycket lågt, för hon visste hur mycket Alex ville ha henne där. Jag anser att hur mycket man än älskar sin pojkvän så dissar man inte sina vänner! Stolt över Alex som stod upp för sig själv o sa ifrån. Alex, du rular!!

Vi tre andra drog ut o skulle ha en skoj kväll på Platens. Kom dit o där är en kille, som jag tror vill ha Sanna ganska så rejält. Var väl inget fel på honom, men ursäkta.. Tre tjejer som är partysugna o en nykter kille som inte haft några som helst planer på att gå ut, vem ska bort som Brasse skulle sagt?!? Det svaret var inte självklart för vissa!

Det jag vill säga med detta inlägg är att man ska vara försiktig med att välja bort sina vänner, risken finns att de en dag inte finns kvar där. Och det är inte samma sak att umgås med vänner o pojkvän samtidgt, ibland måste man leta sig tillbaka till den gamla tiden när man hittade på spontana crazy upptåg bara en själv o vännen...

Så hur mycket jag älskar dig så skulle jag adrig kunna dissa mina vänner. Visst får man prioritera om lite, att man inte bara kan tänka på sig själv i ett förhållande. Men ibland måste man komma ihåg att det fortfarande finns två olika individer, de förvinner inte bara för att man finns tillsammans. Jag vill att du ska få göra saker du tycker om ibland o jag vill göra saker jag tycker om... Man sitter inte ihop bara för att man är ihop! Glöm aldrig det...

Att älska varandra är att lita på varandra...

Detta inlägg kan utvecklas, men just nu är jag inte helt nykter o väldigt trött. Hoppas iaf att ni förstår min poäng i det hela. Go natt på er!

Känns ganska nära nu, eller? ♥

Kommentarer
Postat av: Isabel

Helt klokt sagt av dig - man ska aldrig nonchalanera sina vänner framför ett kärleksförhållande - jag menar - i början kan det vara stormigt passion och så - men sedan har man varit tillsammans länge då får man priotiera det på listan -


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback