Utlovade citaten :)

Vilken lång kväll... Eller lång dag rättare sagt! Skola i tre timmar o sen jobba fem, det var en hel jobbdag på åtta timmar de...

Sen fick jag ett deprimerande mail idag, min torsdag som jag bara skulle gå 13-15 ska jag nu gå 9-15 istället, o sen jobba.. Blä vill inte..O sen är de ju tal om Platens på onsdag om det finns några som är på vill säga! Kom igen, Lindeli vill dansa jue!

Jobbet gick bra, va ju soft att jag slapp hela övervåningsstädning själv. Skulle inte mina handleder pallat, de kände jag redan igår! Nu ser övervåningen helgrym ut, eller bättre kan den nästan inte bli, inte vad gäller borden iaf.. Så passa på o ät der närmaste dagarna :D

Nu kommer de utlovade citaten från den härliga boken Sexualitet o hälsa av Birgitta Hulter.

"Han har svårt att förstå att kvinnan som inte vill ha samlag fortfarande kan älska honom. Då en mans penis blir väl omhändertagen känner han sig älskad"

"I peninsen finns liksom en längtan-att få tränga in o njuta av de varma, mjuka som en välkomnande kvinnas sköte kan vara"

"Många kvinnor längtar förvisso efter en man-men det är då ovanligt att hon längtar efter hans inträngande penis"

Sammanfattningsvis kan man hårddra det o säga att Hulter menar kvinnor är assexuella, blir inte kåta o gosar. Män däremot har ett naturligt behov av att knulla (som han då uttrycker de) o så vidare... Finns betydligt fler exempel på skumma saker som Hulter kläcker helt utan belägg för vart hon får sina tankar ifrån. Men jag kan tycka att man mycket väl kan läsa den, så länge man läser den med en kritisk blick. Är faktiskt en bok som finns på många kursers kurslitteraturlista. Jag hoppas de kan se den ur en kritisk synvinkel! (Ett annat boktips är Den akademiska garderoben, som just tar upp det väldigt hetronormativa som oftast präglar böckerna..)

Vi satt o diskutera lite på jobbet o diskuterar om män kan ha ett större behov av sex för att de biologiskt sätt måste få tömma, vilket vi kvinnor inte behöver... Kashal tror att det nog är så, då säger Elin: "Ja det enda du tömmer är ju din tarm".  Var så klockren på Kashal, ingen kan ju snacka bajs (o faktiskt gör det) som min lilla dotter :D:D:D

Sov dags, ska upp o brottas med travestis imorrn. Eller iaf bestämma om jag ska göra de nu... Hoppas hoppas att vår lärare kan va lite schysst!

Alla hjärtans dag nu... Jag vet vad jag hade velat göra. O det vet du också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback