Vissa saker vill jag byta mellan Finland o Sverige!

Ja nu börjar min Finlandsvistelse lida mot sitt slut, både bu o bä måste jag säga. Ser fram emot att träffa folk, äta sushi, få välja själv vad jag vill äta, då äta på mina tider, få vakna när jag vill, kunna gå ut när jag vill o inte befinna mig mitt ute i en svart skog (okej det är lite åkrar också...). Samtidigt så måste man ta tag i alla måsten, måste fixa mat själv o inte bli serverad, ta tag i skolan.. well you get the picture.

Usch saknar faktiskt min murvel... Undrar hur han har det på kattpensionatet?!

Idag var vi då inne i stan, vi en massa finländare och väääldigt många ryssar! Brukar vara så, många ryssar som shoppar här eftersom det ligger så nära. Är ju inte långt till Viborg o St Petersburg ligger väl bara 200 km härifrån. Plus att det till gränsen inte är många kilometer från där jag befinner mig... Själv shoppa jag inte så jättemycket faktiskt, köpte den vanliga Moominsetet, lite kompleterande saker till min bestikserie och ack att förglömma KISMET o DOMINOkex.. Är på tok jättedumt att de inte finns i Sverige. Överhuvudtaget är finska mataffärer så mycket mer innehållsrika än de jag brukar gå på i Sverige. När jag gick förbi en stor hylla som enbart innehöll saker för glutenintoleranta så tänkte jag på Elin :)

AAAh glömde ju att säga att jag idag gått omkring med väldigt mycket pengar i min väska, så mkt som min körskoleutbildning kommer kosta. Var lite läskigt, jag räknade med att ha oturen att bli rånad just då, men det gick så bra så :)

Ne nu ska jag nog börja se över det sista med packningen, sen ska jag se på CSI! Sängen får det nog bli sen då vi imorgon ska gå upp väldigt tidigt, kl 7 ska vi åka mot tåget, sen flyg till Sverige. Jag stannar dock kvar för att umgås lite med bror o systeryster. Så på fredag igen kan ni få se mina trevliga nuna i Linköping igen :P Jag hoppas ni varit snälla mot staden när jag varit borta:D

Får göra ett litet EDIT till gårdagens blogginlägg: NEJ det var ingen välkomstritual för min kusins pojkvän, vi bara hade det roligt! Var mer min förundran eftersom jag aldrig druckit speciellt mycket tillsammans med dem o NEJ vi var inte aspackade!! Sådär nu var det sagt :)

Kommentarer
Postat av: Den där

Jag bor väl inte på något kattpensionat? ;)

2006-12-27 @ 19:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback