Tankar såhär efteråt..

Jag tror endast de som själva skrivit en större uppsats förstår vilket tankearbete oh energi den tar, just nu har jag problem att släppa den då den funnits där i såå många veckor. Senaste veckan har jag lyckats göra saker som tyder på en stressad vardag, häromdagen klämde jag ut en klick tandkräm i handen o skulle precis börja tvätta ansiktet med de.. o igår så la jag anisktstvål på min tandborste. Verkligen tur att jag inte hann ta det i munnen, usch vilken smak! Aja i vilket fall så är jag glad att få ett par dagars ledighet :)

Tidigare som jag skrev så började jag mitt jullov på ett alldeles utmärkt sätt, lunch med Hanna. Gott o trevlig sällskap, kan det bli bättre? Sedan gick jag till jobbet för lägga sista touchen på schemat över jul och nyår. Iväg till mamma för att hämta lite julklappar, mamma o jag skulle nämnligen fira lilljul idag. Så japp, jag har redan fått och öppnat ett gäng julklappar. Fick jättebra saker, vissa inte så överraskade o vissa väldigt överraskande o bra! Har en bra mamma jag :)

Sedan gick vi till kyrkan o lyssnade på Anne o hennes kör. Var jättetrevligt o jag sjöng med i alla julsånger för full hals. Fick välfidt mycket julkänsla där inne faktiskt, lite trist att jag missa midnattsmässan iår. Kommer dock med 99 % risk (chans?) få gå på julottan hos mormor. Visst, kyrkan ligger bara över vägen.. men det är tidigt! Iofs så kommer jag väl gå o lägga mig väldigt tidigt, svårt att vara vaken i en etta med två andra personer som inte är några nattmänniskor. Avslutade kvällen med lite last minute-shopping för min mammas del. Var ju öppet på stan till sent. Nej jag såg inte varken idol-Agnes eller Markus, dock hörde jag honom. Så japp jag är lycklig ;)

Nej nu ska jag krypa upp i soffan o njuta av en stund i tv-soffan, ska nog smaska i mig marspiangrisen jag fick från mamma förut. Imorgon så ska jag ta mig en förtjänt sovmorgon, var väldigt länge sen sist. Nåde den som väcker mig, den personen borde skjutas!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback