Akta dig!

Annandags kväll.. eller här är iofs klockan strax 12 o sängdags är nästa punkt. Nu är julen precis som jag vill ha den. Vi är alla samlade under mosters tak. Har ätits mat (som jag iofs inte gillar eftersom det fortfarande hade en stor prägel av jul på den) o kort har spelats. Ett intressant fenomen har dock uppstått.. En del av släkten är lite mer påverkade än andra. Korta ner historien snabbt så kan man säga att ett glatt gäng satte sig i köket för att spela lite kort. Till detta kortspel tillhörde passande dryck (läs alkohol). Eftersom jag anses kommit upp i den åldern då man får dricka o den yngsta utav oss fyller 18 om ungefär 18 dagar så blev de litegrann.. Vi har hälsat min kusins pojkvän välkommen till familjen o jag har fler än en gång sagt att finländare kan supa hahahaha... Akta dig Karl för min familj ;)

Så nu ska jag nog sussa o låta alkoholen dra all världens väg, för imorn ska det shoppas :D Imorn ska då "stan" intas.. Hm intressant ordval, "stan" här är betydligt mindre än Lkpg.... men ser man det till stället jag befinne rmig på nu så är de verkligen stan:D

Dagens språkskola: Hyvää yötä = godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh noes! Vad göra, vad göra? =O

Kom heeeeeeem! (känner du igen?) Puss på dig!

2006-12-26 @ 23:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback