Vill inte Linköping ha tillbaka mig?

Nu är jag då hemma igen.. Linköping verkade ju sådär förtjust i det, för när jag steg av tåget så öppnade himlen sig lite till. Märktes att de nog regnat ett tag, men när jag väl skulle börja promenera hem så kändes de som de tilltog.. Usch! Jag blev blöt... Har ju faktiskt inte regnat på mig nån gång under min vistelse i Stockholm.

Haft ett par trevliga dagar där. Hunnit med mycket, men främst det som var mitt syfte, hänga med mina systersöner! När jag kom upp så träffa jag Bengan en sväng, han fick hänga på när jag skulle besöka ett par affärer. Hehe han såg väl skapligt uttråkad ut, men som jag sa Du får ju äran o hänga med mig ;) Sen ringde syrran så jag mötte upp henne på restaurangen. Jag kom dit före syrran så jag kollade upp om Abbe (min syrras man) var upptagen, eftersom de andra som jobbar där inte har koll på vem jag är så kollade de väldigt nyfiket på mig som om jag vore nån älskarinna eller nåt haha...

Vi drog hemåt ganska snabbt o jag fick äntligen träffa mina älsklingar, var ett tag sen.. Planerna för kvällen var spela kort o äta godis. Fick lära mig ett nytt kortspel Swiming riktigt skoj faktiskt, kom på 3e plats av 6 så inte så dumt :) Annars bestod kvällen mest av tv o så försökte jag lära dem lite av hemligheterna i korsord.. Gick o la mig ganska tidigt efter att läst igenom en hög av Max Kalle Anka tidningar.

Idag var planerna många, men vädret fick bestämma. Det bestämde att vi skulle befinna oss inomhus, så vi begav oss till Naturhistoriska. Jag var lycklig, pilla på knappar o lära mig roliga fakta, kan det bli bättre? Sen kollade vi in lite vikingar på Cosmonova, hehe jag var väl den som var mest nöjd med den showen... Sen drog vi till deras restaurang igen, La Camera o käka. Mums vad gott!!! Sen bar de av hemåt. Suck att jag hade resvägen med byte i Katrineholm, vad gör man egentligen där i 50 min? Inte mkt kan jag säga :D

Skönt att vara hemma... Men jag gillar Stockholm, får väl se om jag hamnar där nån gång. Min syster tjatar varje gång jag är där om att hon vill att jag ska flytta dit. Vi får väl se...

Jag har tänkt en del... Puss! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback