Home sweet home!

Jahapps verkade som att Sverige inte ha tillbaka mig! Förnär jag koom av båten i morse så öppnade sig himlen o jag blev blöt:) Hm andra gången nu när jag kommer "hem" som himlen välkomnar mig med en massa regn. Men men nu har jag emigrerat tillbaka till Sverige Hanna ;)

Resan hem gick mycket bra, lite segt bara att vara på resande fot i över 30 timmar! Men allt gick så bra så. Tåget var i tid o Helsingfors var trevligt att vandra omkring i. Vi åt på ett ställe som hette I ♥ Food, hoppas de stället kommer t Sverige. För de hade riktigt god mat, vettiga priser o väldigt fräsch salladsbuffé. Vi hade ju tänkt att bege oss o se lite kultur, men de blöta vädret gjorde att vi mer kollade in Kamppi, ett nytt köpcentrum i Helsinki. Massor butiker o många restauranger. Besök de om ni är i Finland, jag berättar gärna vart de ligger för de ligger lite bakom så man ser de inte på direkten...

Vi begav oss till båten ganska tidigt o vilade lite i hytten innan båten skulle undersökas. För mig är de ju inte så speciellt att åka båt o kolla in hur de ser ut o så, har åkt alla de där båtarna hur många gånger som helst att jag redan vet hur de ser ut.. Men jag gillar Siljas Helsingforsbåtar, med promenaddäcket. Vi åt MASSOR mat på en resaturang, rullade nästan ut haha. O ack att förglömma den intressant undhållningen vi fick, tre killar som satt o verkligen gjorde bort sig själva. Jag bryr mig inte så mycket eftersom jag inte känner dem, men de var ganska patetiska haha. Vi gjorde som de flesta andra på denna båt o kollade in tax freen, dock handlade vi betydligt mindre öl än vissa. Haha förstår inte att vissa orkar bära kartong efter kartong. Istället för att supa skallarna av oss så gick vi på bio o kollade på Mission Impossible 3. Jag gillade den :)

Efter en god natts sömn så var Sverige äntligen i sikte igen. Bara en bussresa hem, men en komplicead sådan. Jag förstår inte att de ska göra allt såååå krångligt! De vet ju exakt hur många som ska till vilken stad så varför inte bara skriva en fin lapp på bussen om vilka städer just den bussen går till o sedan göra samma sak i bagageutrymmet? Men men vi får ju tänka på att dessa bussar faktiskt bara åkt i sisodär 20 år denna sträcka, de har väl fortfarande lite barnsjukdomar eller nåt;) Sen innehöll ju bussen också folk från hell.. Gaah tack för att mp3-spelare finns :)

Nu är jag iaf hemma, o även min murvel är hemma. Han verkar inte påverkats så mycket av att vara där utan efter lite berättelser haft de jättebra där... Nu sover han så gott under soffan.

Skönt att ha några dagar ledigt till, ska utnyttja dem till fullo:)

Äntligen :) Puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback