Finska skogar-rapport 4

Nu blir det nog den sista rapporteringen från de finska skogarna. Packde precis klart min resväska o tjafsa med mamma. Haha hon säger en sak o så kommer hon på att de inte går, då ska jag ändra massa planer. Äh glöm de, jag är redo för hemfärd :)

Idag har vi gjort de sista på stan, som ätit vety (mums) o inhandlat muminmugg. Inhandlades gjorde även Dominokex o kismet, dumt att Sverige inte insett att dessa två saker borde finnas även på hyllorna där. Kvällen hängde vi på travet, inte ett dugg vann jag o gick därför 13 euro därifrån fattigare. Prickade faktiskt in tre av vinnarna, men spelade på ett sånt sätt att jag även skulle veta tvåan. Så vad lärde jag mig efter denna kväll? Hm att många gamlingar hänger på trav, att många hänger där vecka efter vecka o därför lär känna varandra o att jag nästa gång enbart ska satsa på vinnaren:)

Sen har jag ännu en gång fått de bekräftat att man i Finland (åtminstone på landet) fikar betydligt oftare. När jag äter så behöver jag inte äta nåt på många timmar, men här ska man typ dricka kaffe 2 timmar senare. Då är ju jag fortfarande mätt ju :)

Imorn bär det då av till huvudstaden i detta land, de tusen sjöarnas... Vi ska vara lite turister hade vi tänkt, kolla in lite av kulturen där. Oftast när jag är i Helsinki så går jag mest i affärer o missar att det finns väldigt mycket fina byggnader o intressant saker. Sen går båten på kvällen som ska ta mig hem igen, till den svenska storstaden:) Längtar!!

Inte hade jag tur i spel, men vad är det man säger "tur i spel eller tur i ..." ;) Puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback