Finska skogar-rapport 2

Nu har jag kidnappat min mosters dator.. Verkar som jag är ganska bra på att kidnappa datorer hos dem;) Fast det kluriga är ju att saker som kommer upp står på finska o jag att läsa finska datasaker är ju inte de bästa. Men då har jag ju en snäll kusin som hjälper mig lite hihi..

Idag var vi då i "stan", köpte mig inte så mycket. Nya skedar.. Är nämnligen så att mamma har lovat att jag ska få hela hennes bestickserie Savonlinna av märket Hackman (good shit). Hon har typ 12 av allt tror jag o tre olika skedar, salladsbestick osv. Men jag köpte till skedar med långt skaft (nödvändigt när man är oboyoman) o en tårtspade. Sen fick sig de andra ett gott skratt när jag köpte en liten present till Anne o Johan, kan ju inte avslöja vad det är här eftersom det ska bli en överraskning. Men jag kan väl säga såhär att de ligger i samma klass som deras fina present jag fick från Egypten, fast med en fin finsk touch på de hela :P

Mätt som en gris är jag, men jag har hört rykten om att vi snart ska äta glass med jordgubbar. Gaah, ett som är säkert här behöver man inte gå hungrig. Bortskämd blir man med massa pålägg på mackorna, efterrätt o allt. Sällan jag fixar de hemma till mig själv :)

Ringde en snabbis till kattpensionatet, mamma som tvinga mig, för att höra hur det var med Eddie. Allt var bra, fast han var ganska blyg sa hon. Jo han är ju inte så van vid nya människor och var hemifrån, o jag inte är med. Min murvel, saknar honom så mycket!!!

Ne nu ska jag nog kolla på tv, kollade in någon film som gick lite senare. Klockan är ju en timme mer här så snart ska man väl sova :) För imorgon bitti bär de av ganska tidigt till mormor. Fast först ska vi ta en sväng förbi salutorget o fika :D

Klart jag inte glömmer dig... ♥

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kom hem snart! Det är tomt här, ingen att luncha med på stan:)

2006-08-13 @ 12:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback