Finska skogar-rapport 1

Hej hopp, finska skogar här...
Kom då äntligen fram igår. Var lite segt att sitta där på bussen efter en så lång dag på resande fot. Gjorde ju att jag somnade ungefär enhalvtimme innan vi kom fram = megatrött! Men nu har jag sovit ut o är redo för nya äventyr. Idag ska vi till "stan", Lappeenranta (bara att googla på ;)). Är den stora staden här i närheten, tar väl 15 min att åka in med bil..
Ikväll ska vi kanske basta rökbastu, då blir man helt sotig. Intressant! Men jag är hittillls väldigt nöjd med min vistelse eftersom jag till frukost fick karelska piroger, mums vad goda de är!!! Vi skulle ju åkt till mormor redan ikväll (hon bor typ 4 mil härifrån, ännu mera landet...), men nu blir det nog så att vi åker dit tidigt imorgonbitti o hänger där till söndag eftermiddag. Ska försöka få henne att göra Karelska grytan, mums! O den får man ju inte riktigt varje dag i Sverige, snarare aldrig:)

Gårdagen gick helt okej, var en del turbulens med flyget så man fick sig en bergodalbane tur nästan ;) Sen hitta jag bussen in till stan o strosa runt där innan jag träffade mamma senare på kvällen. Hann med en stor del av Helsingfors igår, härlig stad.

Ne nu ska jag nog kidnappa färdigt min kusins dator. Riktigt bra musik hon spelade, Dream Theater det måste jag kolla upp.

Är det någon som känner att de vill ha något från Finland får ni väl höra av er så får vi se om jag kan ordna det, men nej Anne jag kommer inte ta med något äkta Mumintroll. Han får inte plats i mitt bagage:)

Dröm på du ;) Puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback