Sitt still annars får du ingen citron!:D

En härlig dag, jag säger som jag alltid säger.. Man är för sällan i Nkpg!

Tre tappra töser trotsade de grå molnen o gick på pendeltåget. Vårat egentliga mål var konstumuseet i Nkpg. Mötes upp av Annelie plus uppsatsvän o lunch intogs på Beirut. Så är ni i Norrköping, inta lunchen där... varit där förr o kommer nog gå ditt igen. Finns inte så många ställen som har en egen liten söt salladsgubbe vars enda uppgift är att se till att salladsbuffén ser fin ut.

När vi satt där o diskutera viktiga saker hörde jag en pappa "hota" sin pojke med frasen "sitter du inte still o äter så köper jag ingen citron till dig". Okej okej, var inte så skumt som de lät, pojken verkade gilla sådana där plastfrukter för han gick omkring o lekte med en plastapelsin, så nu var väl högsta önskan att få en citron. Men visst lät de lite annorlunda, en annan har ju mer blivit hotat med att inte få lördagsgodis typ :) Hm undra vad jag ska hota mina barn med, nån som har nåt bra förslag? :D

Efter matintag var det då dags för konstmuseum och en visning där. Jag hade innan bilden av att jag skulle gå omkring o kolla på en utställning med gamla tavlor, liksom blommor o sånt kladd. Eller kladd kanske jag inte ska säga, men det är inte min typ av konst. Men tji fick jag, var modern konst o en riktigt intressant en. Konstnären var en Annica o hon hade bla dokumenterat lastbilar, riktigt fräck. Så jag kan faktiskt rekommendera denna utställning o gratis var den också:) Är ni där innan nästa torsdag glöm inte fylla i en enkät också ;)

Sen var det dags för lite shopping, skoj skoj.. Mina inköp blev en kofta o två par skor. (Alla killar, SLUTA SUCKA!!! hehe) Nya fina turkåsa "converse", me like :P

Gosh är trött efter få nattimmar, tidig morgon och mycket promenerande. Fick fil craving på kvällen, mums vad gott det var. Helt naturell bara...

Gjorde nog lite folk besvikna genom att säga att jag nog hoppas festeri imorrn, är inte på humör. Men men vi får se, kanske har ändrats tills imorrn. Men just nu njae, jag sa att jag kunde jobba längre istället... Får se om man gör nåt på lördag istället, hm Hanna o Emelie, man kanske skulle kunna sitta ute i solen o njuta av den på en uteservering ;) O för guds skull, glöm aldrig att se upp för kossan när du kör spårvagn hihihihi:D

Jaaa 1 av 2 hemma iaf, bra bra bra :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback