Klantighet löna sig!

Oj igår hände nåt riktigt skoj!

På kvällen då jag va på väg  o skulle möta Bengan så råka jag stöta in i en kille så han tappade en massa grejer. Okej det var inte så skoj, men det är de som kommer sen. Kände mig verkligen som värsta klanten o hjälpte honom plocka upp grejerna, som tur var hade de inte hamnat i vattensjöarna. (Mmm kallar dom sjöar, o tycker faktiskt Lkpg brukar likna "de tusen sjöarnas stad" mer än något annat..) Men iaf, var bara ett papper som blev riktigt blött men han sa att de inte var så viktigt. Men de lugna ju inte mig utan jag kände mig fortfarande som drullen nummer 1..

Men iaf, vi skulle åt samma håll så vi börja snacka lite. Visade sig att han var från Stockholm. O jobbade på Lagerhaus där. Eller inte i nån butik, men i organisationen likosm.. Vet inte om alla vet vad Lagerhaus är för butik, men den har för inte så länge sedan kommit till Norrköping. Har massa inredningsgrejer o så. Lite som Mique kanske man kan säga. Jag blev ju eld o lågor eftersom jag beklagat mig för att vi inte har den butiken i Lkpg..

O nu ser ni, då berätta han att han är i Lkpg för att hitta en lokal som dom kan öppna i. O att den butiken förhoppningsvis ska öppna ganska snart. Iaf det som är planen.. Kanske i början av sommaren! Han måste sett att jag sken upp som en sol o sen började jag även säga hur skoj o sånt jag tyckte de var.. Då undra han om jag kunde tänka mig att börja jobba på stället. Eventuellt då, jag skulle iaf få komma på intervju o så!!

Jag berätta att jag plugga, men att jag kunde tänka mig att jobba extra där iaf. Nej nu ska man väl inte ta ut nån seger i förskott, men va grymt skoj det skulle vara! Jag älskar ju verkligen såna butiker. Så håll tummarna för mig!!!!

Puss :) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback