En mysig tradition!

Jahopp, lördag. Hm borde vara olaglig eller nåt o vakna före kl nio en lördag, men ne de gjorde jag. Så här sitter jag. Eddie är på bushumör o springer omkring, hade ner draperiet till sovalkoven för en stund sen. O så ser jag allt hur han bara sitter o lurpassar på en god nätverkssladd. Men nej, denna gången ska han inte få som han vill:D

Ska väl ta mig in i duschen snart o bege mig till mamma. Hade ju tänkt o träna men fick lite träningsförbud från vissa *host host* känn dig inte träffad... Jag vet att du bara vill mitt bästa o att du nog har rätt, men jag blir bara så frustrerad när jag inte kan/får göra allt jag vill!

Va trist att det var sånt ruskväder idag. Kändes riktigt grått när man kolla ut. Undra om de är kallt ute? Fast det kan jag nog ta reda på, för jag litar ju inte på min egna termometer. Den är ju då fortfarande 23,4 grader som den varit hela vintern. Så litar jag på den så blir jag nog besviken när jag kommer ut :) Hm, hoppas mamma är sugen på att luncha nånstans. Det vore trevligt! Förra gången vi skulle ha en lördag på stan ihop så var jag ju tvungen o jobba. Hade jag inte mått dåligt så hade jag ju gärna fått jobba idag med. Så nåt gott förde ändå denna sabla smärta med sig :D

Nu har jag gjort min allmänniga plikt o försökt få tag på Lina, inför ikväll. Är ju dags för måndens vinkväll. Tycker det är en riktigt bra tradition. Vi brukar vara 4-5 pers. Började med att det var Sanna R, Lina P o jag. Nu har Hanna o Mia kommit med också vilket är väldigt trevligt. Det skönaste är nog att de inte är så mycket bekymmer med det. Vi är där för att umgås inte för att fixa så mycket. Vi är hos alla en gång o sedan börjar vi om. Jag hade förraförra så därför är det ett tag innan vi ska vara hos mig. Ikväll är det då hemma hos Hanna som gäller. Är alltid lite olika vad man har med sig, men alltid knytis. Just för att den som har det inte ska känna att det blir något jobbigt event. Hanna skulle göra en lasagne så jag tar med med ingredienser till en sallad o sen blir det säkert ost, frukt och kex. Brukar det vara. Så mysigt så :)

Nej duschen var det ja.... Eddie har lugnat ner sig o lagt sig på nya favvostället. I fönstret. Innan så brukade han bara sitta där en stund för att kolla lite, nu kan han ligga där i timmar o kolla ut... Soft att vara katt:)

Vi hörs nog senare:) Bra det! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback