Vilken upplevelse...

Oj jag var nog me om nåt extra idag...
Var på bio med mamma idag efter jobbet. Matiné-föreställningen, tror det var första gången jag var på nån sån. Måste säga att det är ett bra påfund. Varför inte gå på bio en söndagseftermiddag istället för fredagskväll?? Filmen vi var på var också lite speciell, Den bästa av mödrar.
Handlar om ett krigsbarn från Finland som fick komma till Sverige. Hur jobbigt det är att lämna sin mamma kvar, lära känna en ny familj och sedan funderingarna över att åka tillbaka. Man märkte redan när man kom in i salongen att filmen var speciell, för dte första så sänkte jag nog medelåldern med 25 år när jag kom in, de flesta var i 60-70 års åldern... Det vanliga godisprasslet, viskande o skruvande var som bortblåst. Kändes nästan som alla höll andan ibland, man förstod att ett gäng av de som satt i salongen själva var gamla krigsbarn. När filmen tog slut satt alla kvar tills all eftertext hade rullat förbi, vanligtvis reser sig de flesta när ljuset tänds men idag satt alla kvar.. När man möte folks blick såg man många tårar i ögonvrån, andra grät öppet och på de flestas läppar mumlades det om vilken stark film o skådespelarprestation de hade fått uppleva... Oj säger jag bara!

Kom precis hem då, har verkligen vart på benen sen jag vaknade. Vet inte varför men jag har vart så trött på mornarna de senaste dagarna. Skulle då jobba idag också, så jag vakna tog på mig kläder o gick till jobbet typ. Vad folk det var idag, förstår mig inte på denna helg! Är ju helgen innan löning o vad jag har hört i bekantskapskretsen är många panka, men men tiden går ju fortare iaf när det är en del att göra. Idag var dock alla väldigt trevliga, men jag förstår inte en sak. På vissa av våra bilder så finns det en dricka med vid burgaren o då får man ofta frågan om de kan få välja en annan dryck än den på bilden. Hm är de så svårförstått att de kan välja vilken dryck de vill, bara att det är en med på bilden som exempel? Är folk tröga eller är det svårförstått? Kan nån svara på det? Enligt min mening så är folk tröga.. men jag kanske är för jobblind :)

Annars sitter jag o käkar på Ahlgrensbilar o slänge mus med Eddie, hans favvolek... Kanske ska va lite extra snäll mot honom idag, För imorrn då ryker dom!!

Förresten så har jag fortfarande inte hittat fjärrkontrollen :(

Har du insett att jag bara var en dröm?♥

Kommentarer
Postat av: sanna

ja. folk e bara tröga! åhh.. du sa att jag skulle börja 16 idag. jag va jättetrött å tog mig dit tills dess för att sen få höra att jag inte skulle börja förrän 18. grrrr!!! =) Du e skyldig mig en lapdance. pluss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback