Vilken energinivå ligger jag på idag egentligen?

Dagen har tagit musten hur mig...
Vaknade med ett ryck av att telefonen ringde, hemtelefonen. Hade väl hunnit sova ca 5 timmar då. Orkade inte svara. Jag brukar inte vara den som inte svarar när nån ringer. Sen att jag är sämst på att höra min mobil är en annan sak. Men imorse orkade jag helt enkelt inte, halsen kändes ihopsnärjd o jag hade fått mig en härlig whiskeyröst.
Ett par minuter senare ringer dock mobilen, jag svarar. Är Susanne från jobbet. Undrar om jag kan köra utbildning idag eftersom hon skulle jobba med bara relativt nya personer.. Kan inte säga nej så jaag ställer upp. Är dock två timmar tills jag ska börja så jag slummrar till lite till. Dock var sömnen halvbra, är fortfarande halvt om halvt död när jag till slut går upp. Stressar som vanligt..

Får posten, lönebesked.. Blir så j-a förbannad för jag har sagt till om timmrna som måste läggas till o avdragen som ska ges tillbaka. Är det gjort? NEJ! O just nu har jag planerat med de pengarna för fasiken... Är arg som ett bi när jag kommer till jobbet, skäller ut chefen lite!
VARFÖR kan inte sånt fungera? Är ju timmar jag jobbat (kursen i gbg), försöker inte lura dem. O NEJ jag vill inte ha pengarna nästa månad är nu jag räknat med att få dem! FY FAAN!

Dagen på jobbet går ändå bra, kör mest kassautbildning o lallar runt. Får dock för mig att gå in o rensa i frysen, mitt dumma nöt! Är ju jättesmart att göra när man håller på o bli sjuk.
Blir sen kvar ett par timmar för att pyssla med papper o scheman. Fattas tider o får då frågan, kan inte du ta dem? Ehh joo men visst jag vill jobba dygnet runt, samtidigt som jag pluggar o försöker ha ett normalt socialt liv... Tycker redan jag jobbar väldigt mycket!
Kom hem en snabbis, fick i mig en smörgas o sen åka iväg till Campus...

Då mådde jag inte bra, frusen, ont i huvet o snora! Men men man får kämpa på...
Var en intressant föreläsnins, Sexualiseringen i det offentliga rummet. Föreläsaren var ingen akademiker o det märkte man genom att hon svor o inte va rädd för att visa att hon var feminist! Inte varje dag man hör ord som fan, jävlar o knullar på en föreläsning ;)
Lite synd att den var lite för basic, mycket hon talade om (Kön, genus o så vidare) var gammal skåpmat för mig.. Sen satt jag iofs hela föreläsningen med en kliande hals o snöt mig.. men men..
Kom så äntligen hem, kände att jag verkligen förtjänade att få krypa ner under täcket o bara få ta det lugnt.

En intressant sak som föreläsaren idag pratade om var att sexualitet (o när man är kär) ger 100 % energi och när man är deppig är det 0 % energi.. Satt o funderade på vilket energiprocent jag ligger på idag...
Tyvärr inte 100 %, o jag tror inte ens jag är uppe i 50 %...

Kan du hjälpa mig få upp min energinivå?♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback