Kommer även du att le?

Måndag idag igen, ojsan vad fort den gick. Känns lite bra på ett sätt eftersom måndagar inte är de roligaste dagarna! Gick till jobbet då, man märker att det börjar nalkas jul. Mer o mer folk, men jag tycker det är helt okej så länge man inte känner att man är underbemannad utan att allt flyter på. Idag kändes det helt okej..
Men jag måste erkänna att det kändes lite jobbigt när jag gick in på jobbet idag o tänkte tillbaka på lördagen. Har dock tagit upp det med chefen o han har snackat med sina chefer, så det ska bli intressant att se vart det leder. Jag sa att jag gärna ställer upp o berättar hur det kändes att hamna mitt i det. Tror att armbågen i ansiktet o att Sanna fick ta skydd gjorde att det gick upp ett ljus för flera hur hemskt det kan vara att jobba en lördagsnatt o hur lite respekt folk har för en.
Hanna o jag diskuterade det, att t ex på Kebabbaren känner man aldrig samma hotbild, tror mycket har o göra med personalen!

Efter jobbet kom Hanna o mötte mig, följde med henne på lite julklappsshopping. Säger dock inte vad det blev för man vet ju aldrig vilka som är inne o snokar ;) Hm min julklappsshopping ska jag väl ta tag i nån gång, men inte än!

Mitt nästa projekt är ju Sannas o hennes kollektivs lussefest. Nu är temat bestämt, lusseinspirerad klädsel men för att det inte ska bli så trist så har dom lagt till kinky innan lusseinspirerad! Haha så jag sitter o funderar på vad jag ska va... En syndig lucia? En porrig pepparkaka? En kinky tärna?
Haha, får se vad det blir men ska bli skoj! Passa ju en porrmormor som mig ;)

Hanna o jag var o luncha, mumselimums! Åkte ut till Campus sen. En så otroligt intressant föreläsning. Har ni någon gång att gå och höra Mats Andersson så gör det. Man sitter med öppen mun ibland o undrar om han verkligen talar sanning. Tyvärr gör han de...

Fredrik skulle komma förbi snart, kolla igenom mina böcker lite o leta efter prostitution. Haha reagera inte för mycket nu, han ska kolla min kurslitteratur :)

Tack Hanna förresten om tipset om fördjupningsarbetet. Skulle vara mycket intressant att skriva om! Ska kolla så att det går bara :)

Fick förresten ett mail av min mamma som jag inte kan låta bli att lägga in, fick iaf mig att skratta en del :D

En av livets grundläggande frågor lyder: VARFÖR?

Vi har för bråttom i vår hektiska värld för att vi skulle ha tid att stanna och tänka på livets grundläggande frågor som:

•Varför kommer pizzan snabbare till kunden än ambulansen?
•Varför finns det parkeringsplats för rörelseförhindrade framför skridskobanan?
•Varför beställer folk dubbel ost hamburgare, stor pommesfrites och Cola light?
•Varför köper vi hotdogs i tiopack och korvbröd i åttapack?

och har du tänkt på:

•Varför målar kvinnorna sina ögon med öppen mun?
•Varför är inte ordet förkortning kortare?
•Varför trycker vi på start när vi vill stänga av datorn?
•Varför finns det inte kattmat som smakar mus?
•Varför står det i hundmatburken "ny bättre smak" vem har testat detta?
•Alla känner väl flygplanets svarta låda som alltid håller sig oskadd.
Varför tillverkar man inte flygplanen av samma material?

och vidare:

•Varför trycker du fjärrkontrollens knappar hårdare när batterierna är nästan slut?
•Varför tvättar vi handdukarna, våra händer är väl rena när de torkas?
•Varför använder Kamikaze flygarna hjälm?
•Hur har man fått skylten "gå inte på gräsmattan" mitt på gräsmattan?
•När ett ord är fel i ordboken, hur vet man det?
•Har arbetarna på Lipton kafferast?
•Varför springer inte fåren in när det regnar?
•När jag köper en ny bumerang- hur blir jag av med den gamla?
•Varför har byggnader som ska var öppet dygnetrunt över huvudtaget lås?

Visst log även du :)

Hög energinivå för min del, är din på väg uppåt också? Hoppas det :)♥

Ps verkar som snön är på väg litegrann iaf, så glad :) Bara längtar tills en promenad när stora flingor singlar ner. Ska vi ta en promenad då? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback