Hehe vilka människor...

Hahaha, vilken grej att sitta o vänta på vårdcentralen.. Först själva grejen att ta en kölapp för att få komma till receptionen. När jag väl sitter där så har jag ju ingen aning om vem jag ska till, men jag tror att jag ska tillhöra denna. Jo jag fanns visst i registrerna o hon kollar upp vilken som är min doktor. Ser på en handskriven lapp att de e typ 10 pers före mig som ska in till samma doktor, aja är väl bara o slå sig ner o vänta på sin tur...
Mycket bra tillfälle att iakta folk, oj vilka människor de finns. Satt o tjuvlyssna lite.. Insåg att vissa utav dem som satt där verkligen brukade va där, nån tant satt o berätta om de olika doktorerna o hon kunde berätta detaljer kan jag säga! Brukar nog var där en del :P
Sen var det "familjen" där sonen nog var 40 år o föräldrarna 75, sonen hade fått en smäll på axeln o mamman satt o klämde för att ta reda på om de gjorde ont. Fadern fick tag i en tidning o satt o bläddra i. Efter ett tag börja han visa saker för sin fru o hon undra vad det var för tidningen han egentligen satt o läste, handlade ju om sextips och kläder.. Var det någon naturtidningen kanske. Det var tidningen Chili :D Kunde knappt hålla mig för skratt.
Sen var det den andra familjen som bestod av mamma, pappa  o dotter. Var dottern som var sjuk, o mamman som hade kommandot i den familjen. Ojoj vilken mes pappan var! Han skulle fixa med allt, kånka på barnvagnen, hämta Bamseboken, stå upp när ungen ville sitta o jag vet inte vad.... Sån karl vill jag inte ha :D Ska va lite go i er killar ;)
Förresten kom jag fram till att är man inte sjuk när man går till vårdcentralen blir man det där, tänk er alla snörvlande o hostande människor på så liten yta!!!

Kom sen in till läkaren. O sa inte ett knyst om magkatarr (fick du telefontanten!), hm sa att de ev kunde va ett för stort hål i magen som gör att magsäcken åker upp trycker åt o syran flödar.. Eller gallan! Kommer inte riktigt ihåg allt hon sa, men hon va trevlig..
(Hehe ne jag fick inte den behandlingen som vissa försökte skrämmas med... Fast faktiskt nästan :| )
Fick ge lite blod också för att skicka på lab, o där kom ju nästa väntan.. Fick man gå o ta en ny nummerlapp för att komma in på labben.. Oj va trist det är o vänta!!!
Men men får väl se vad mina prover säger...

Annars gjorde jag inte mycket, va på stan med mamma lite. Drog med mig Jimmy till kollektivet Lösa förbindelser för att hämta lite post o vattna blommorna. O nej Sanna inte oroa dig, har varken haft fest eller nån sexorgie där :P

Nu ska jag hem till Lina P. Delar av gamla KU-gänget ska träffas! Skoj skoj... Det gamla gänget som jag delade så mycket med där und högstadiet.. Är så skoj att vi har kontakt igen! Undra hur många de blir...

I can't help it... ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback